e premte, 10 dhjetor 2010

Förtydligande

Värmlands folkblad rapporterar om Forshaga fullmäktige i en artikel och påstår att jag tagit avstånd från Sverigedemokraterna. VF tar sig tydligen frihet att tolka mitt beslut att sitta som politisk obunden med att jag skulle ha tagit nåt sorts avstånd från det parti jag suttit för innan jag blev politisk obunden. Nu är inte så fallet. Jag har redogjort för mitt beslut ett antal gånger både i media och på min blogg så några oklarheter borde inte föreligga. Så VFs tolkning får stå för den själva.
Jag tar inte avstånd från något parti överhuvudtaget utan respekterar allas rätt att finnas.

1 koment:

Bengt Larsson tha...

Om man begär utträde ur ett parti så brukar det betyda att man tar avstånd. Om man sedan sätter sig i fullmäktige som vilde så är väl avståndstagandet bekräftat ytterligare. Våra politiska församlingar är inte tänkta att vara lekstugor.