e mërkurë, 13 shkurt 2008

Stolt över sitt parti

Förstår inte varför man inte ska vara stolt över sitt parti. Klart att jag är stolt över att få möjligheten att representera Sverigedemokraterna. Vissa verkar ha svårt att acceptera att man som svensk är stolt över sitt land likaså att man kan vara stolt över det parti man är med i. Men dessa politiskt korrektas kritik är inget jag bryr mig om.
Min tacksamhet till de som startade partiet och gjorde det möjligt för oss efterkommare att få äran att representera partiet vill jag återigen lyfta fram.
Min erfarenhet från det jag kom med i partiet har varit att man alltid kan få kontakt med alla ända upp i partitoppen snabbt och få hjälp och svar på de frågor man kan ha. När jag gick med var Jansson partiledare och man kunde snabbt få tag i honom och andra i ledningen. När sedan Åkesson tog över har det fortsatt med det positiva bemötandet och stödet från ledningen. På riksårsmöten och kommunkonferanser har man alltid haft möjligheten att framföra både ris och ros och alltid känt sig delaktig till fullo. I de flesta andra partier så betvivlar jag att denna möjligheten finns. Visst har jag kritiserat vissa beslut man tagit och står fortfarande för det jag menar var felaktigt men inga sura miner för det utan vi går vidare i det politiska arbetet. Man känner verkligen stöd och en äkta sammanhållning med alla medlemmar i vårt avlånga land. Detta gör mig stolt att fått chansen att vara med i nåt fint och ädelt.

Att en viss onämnbar herre från Uppsala fick skriva i boken anser jag fortfarande vara felaktigt med han fick i alla fall stora varningstecken runt sin text. Och det som kanske var positivt var att nu vet de flesta vilken förrädare och partiskadare denne överlöparen till Expo verkligen var.
Men nu går vi vidare och anser en sådan som han är glömd och begravd för all framtid.
Så återigen ett stort tack till de idealister som har varit med och är med i partiet ingen nämnd och ingen glömd.

1 koment:

Anonim tha...

Den fulbloggande mytomanenT. Quislingbo har gjort sig skyldig till misshandel-02 och något annat brott med barn samma år. Kommer publicera dessa dommar på min blogg när jag erhållit dessa ifrån Uppsala tingsrätt.