e enjte, 21 tetor 2010

Invald för tredje gången till fullmäktige i Forshaga

Efter valet till kommunfullmäktige i Forshaga fick jag flera samtal från väljare som berättat att de skrivit mitt namn på valsedlar. När sedan detta blivit bekräftat så frågade jag flera jag känner inom kommunen om jag skulle acceptera platsen fastän jag inte längre är medlem eller har kandiderat.Jag fick 8 personkryss.

I och med att så många ansåg att jag skulle ta platsen så beslutade jag mig för det. Sverigedemokraterna fick två mandat och på listan fanns bara ett namn så om jag inte tagit platsen hade stolen stått tom.
Jag kommer att föra den politik jag fört de senaste mandatperioderna. Kommer nu att kunna ägna mig helt åt kommunens bästa.

2 komente:

Anonim tha...

Kommer du att föra sverigedemokraternas politik framöver?

Mvh Bengt

Göran olsson tha...

Hej Bengt. Jag är inte längre medlem i SD. Jag sitter som politiskt obunden.
Jag kommer att föra den politik jag anser bäst för Forshaga kommun. Vilket block eller parti jag eventuellt kommer att stödja i kommunfullmäktige får jag se.

Mvh Göran